Lees de etiketten goed en stop niet alleen bij de boeiende beelden

0
5
Rate this post

De samenstelling van een verwerkt gebakken product kan zowel de voedingswaarde als de calorie-inname van hetzelfde voedsel sterk veranderen. Denk aan een huisgemaakt dessert met verse eieren, bloem en suiker.

Denk aan een industrieel dessert dat dezelfde organoleptische kenmerken moet behouden, maandenlang dezelfde zachtheid, in de mond moet smelten om de hersenen een onmiddellijk gevoel van plezier te geven … in het samenstellingslabel zal de lijst met ingrediënten zeker langer zijn.

Kleur is een geschenk.

We denken aan de schoonheid van een veld met zonnebloemen of tulpen. De verscheidenheid aan kleuren verbergt verschillende kenmerken: rood is rijk aan lycopenen, groen met chlorofyl, violet met anthocyanines, wit met zwavelverbindingen en glucosinolaten, geel met bèta-caroteen.

  • Deze superstoffen die in zeer kleine concentraties in voedingsmiddelen aanwezig zijn, zijn zeer krachtige verdedigingswapens tegen veroudering en ziektes.
  • Het gemak van het vinden van de producten heeft helaas enkele negatieve aspecten. Laten we eens nadenken over suiker en hoe de smaak van het dessert in minder dan een generatie is veranderd.

Dessert was tot een paar jaar geleden een gerecht voor zon- en feestdagen. Tegenwoordig bevredigen we onszelf elke dag met een of twee zoete snacks en ook het dessert is erg zoet .. We beginnen de hoeveelheid suiker die in de recepten wordt aangegeven te verminderen en net als vlees eten we het twee of drie keer per week.

Zout in de juiste hoeveelheden is nodig voor ons lichaam… zonder natrium of kalium zouden we niet eens kunnen leven.

Overtollig natrium is echter een grote belasting voor de nieren, die alles wat niet nodig is, moet elimineren. We beperken de consumptie van zoute snacks die vaak een hoge inname van slechte kwaliteit vetten bevatten. We leren zout met mate te gebruiken zoals andere kruiden.

Italiaanse en wereldvoedselbedrijven hebben in zo weinig jaren onvoorstelbare vooruitgang geboekt. Besteed aandacht aan advertenties gericht op specifieke leeftijdscategorieën, vooral de jongere groepen. Boeiende verpakkingen, uitgesproken aangename smaken maar vaak een te hoog gehalte aan suiker en gehydrogeneerde vetten.

Snel (en goed!) afvallen – Tips en contra-indicaties

  • Verlies gewicht
  • Diëten om af te vallen
  • Snel afvallen
  • Verlies gewicht

Riccardo BorgacciLaatst gewijzigd 04.02.2020Opmerkingen over de contra-indicaties van snel afvallenSnel afvallen: gezondheidstipsSnel afvallen is NOOIT NOOIT een gezonde noodzaak. Het vertegenwoordigt eerder de wijdverbreide esthetische behoefte om een ​​even snelle toename van het lichaamsgewicht te verhelpen.

Snel (en goed!) afvallen - Tips en contra-indicatiesSnel afvallen Om deze reden ontstaat de wens om snel af te vallen, door het implementeren van een drastisch “dieet- en gedragstegenoffensief”, meestal in de periode na Kerstmis, na de weekdag, na een blessure, enz.

In dit verband moet worden benadrukt dat de noodzaak om het gewenste fysiologische gewicht te herstellen in ieder geval een reële noodzaak is; als elke toename niet overeenkwam met een fase van gewichtsverlies, zou de body mass index (BMI of BMI) geleidelijk toenemen totdat overgewicht of obesitas werd bereikt.

Ondanks deze noodzaak, in het licht van de verschillende contra-indicaties van te snel afvallen, raad ik u aan dit proces zorgvuldig te plannen en te drastische benaderingen te vermijden.

Om misverstanden te voorkomen, wil ik u eraan herinneren dat aanzienlijke gewichtstoenames en -afnames NOOIT aan te raden zijn.

Het is logisch dat er, als er geen gezondheidsbehoeften zijn, een waarneembare schommelingen in het gewicht kunnen zijn, maar wanneer deze in zeer korte perioden (15-30 dagen) ongeveer 5-10% bereikt, duidt dit op een stoornis in de eetgewoonten.

Zowel te snel afvallen als snel aankomen vertegenwoordigen negatieve gevolgen van een gebrekkige (en langdurige) relatie tussen: energie die wordt ingebracht met voedsel en verbruikte energie.